Bokhylla

Bokhylla
Bra med dörrar!

fredag 12 juni 2015

Piratkopia!


Jag har just hittat en piratkopia på nätet av boken "Änkenådens hemlighet". Eftersom den fortfarande säljs, och jag har copyright på texten och förlaget harcopyright på  typsättningen undrar jag hur man ska kunna stävja detta?
Någon som vet?


Författarförbundet och förlaget (Recito) tog reda på hur det var. Det var värre än en piratkopia! Ett lockbete för att få folk att registrera sig på någon helt ovidkommande "sajt"! Usch! Så vill jag inte mina böcker ska användas!


Ja, nu fick jag brev från författarförbundets jurist. Det är så att det finns någon sajt som lurar folk att registrera sig. Sedan får man betala en månadsavgift - inte alls för att få tillgång till några böcker, utan bara så där. Så akta er! Ingen ska behöva registrera sig för att vare sig köpa eller läsa mina böcker!

Köpa kan du göra på välrenommerade ställen som Bokus etc. Läsa kan du göra på biblioteket - två av böckerna finns i e-boksform, nmligen "Änkenådens hemlighet" och "Det sägs att en prinsessa".

Varför har jag inte gjort fler böcker till e-böcker? Därför att biblioteken varit litet snåla med att ha dem till utlåning. Pappersböckena finns däremot tillgängliga på flera bibliotek.

Inga kommentarer: